vrijdag 4 februari 2011

10 dingen die King weet over The Stand remake

King vertelt de 10 dingen die hij weet over de remake van The Stand:

1. Niemand kan beter spelen dan Gary Sinise, die Stu Redman speelde in de originele ABC miniseries. Hij was perfect. Zoals hij “You don’t know nothing” zegt tegen de soldaten die hem onder quarantine plaatsen, geloof je hem gelijk. Kings runner-up voor deze rol zou Jake Gyllenhaal zijn.

2. Ik wist niets over een remake tot ik het las op internet.

3. Je kunt The Stand niet omtoveren naar een twee uur durende film. Misschien als triologie... misschien...

4. Molly Ringwald zal niet de rol van Fran Goldsmith spelen deze keer.

5. Rutger Hauer is inmiddels een beetje te oud om de rol van Walkin’ Dude te spelen, en dat is toch wel heel jammer.

6. Mensen die Kubrick’s The Shining goed vonden, vinden de miniserie die ik schreef (en die directed werd door mijn amigo Mick Garris) helemaal niks, zelfs als ze het niet eens hebben gezien. Dat heeft me altijd dwars gezeten. Maar, het Karmawiel draait. Deze keer zullen de mensen zeggen dat de miniserie een stuk beter was. MAAR...

7. … terugkijkend gesproken: filmstudio's blazen het budget enorm op voor dit soort dingen, dus misschien is het toch wel leuk om naar te kijken. Maar al dat geld komt mijn kant in elk geval niet op. Alhoewel, als het een triologie wordt die toch een hoop geld binnenhaalt dan kan ik heel misschien toch een diner met kip eten bij Popeye's. Lekkere koolsla hebben ze daar!

8. Molly Ringwald zal waarschijnlijk ook de rol van de Trashcan Man niet krijgen, maar Billy Bob Thornton zou wel heel leuk zijn in die rol: "Billy Bob’s always cool."

9. Ze zouden een heleboel heavy-metal muziek voor de soundtrack moeten maken.

10. M-O-O-N, dat spelt: “je zult het waarschijnlijk de eerstkomende tijd niet zien!" EN als je het toch wel ziet: Woody Allen zal niet regisseren, of Molly Ringwald...


Het is al bevestigt dat King niet betrokken zal zijn bij deze remake.